Hot Springs - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu Hot Springs - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu

Hot Springs

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

26 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag stond er een trip naar de Poring Hot Springs op het programma. Onder zeer zonnige omstandigheden reden we naar het Kinabalu National Park. Hier kan men een aantal dingen ondernemen en wij begonnen de dag met een Canopy walk. Dat is een tocht over touwbruggen langs de boomtoppen op 40m hoogte van de grond. Om daar te komen moet je eerst een wandeling door de jungle/rainforest maken terwijl de luchtvochtigheid rond de 85% ligt, dit is dus erg sweaty. Tijdens de wandeling hoor je niets anders dan de jungle opera zoals de gids het noemde. Je hoort niets anders dan het tjilpen van de vogels, het ritselen van de bladeren en vele andere dieren geluiden.

Opeens is de eerste hangbrug daar en dan is het toch wel een hoge maar voornamelijk smalle touwbrug. Op 40m hoogte omgeven door jungle is toch wel heel speciaal. In het begin is het wel een beetje wiebelig maar het lopen went wel snel. Dan heb je ook tijd om om je heen te kijken en te genieten van het ongelofelijke uitzicht.

Na de tocht zijn we naar de Kipungit waterval gelopen en na wat foto’s zijn we verder gelopen naar de tropical garden. Na deze activiteiten waren we wel erg warm en bezweet (lees oververhit) geworden en was het tijd voor de hot springs. Dit zijn baden die gevuld worden met het warme zwavel water dat uit de grond gepompt wordt. Daarnaast was er ook nog een zwembad met koel water waar we weer wat konden afkoelen. Heerlijk om te kunnen badderen onder de warme omstandigheden. We zijn echter in een rainforest en rond 15:00 werden we weer getrakteerd op een echte tropische regenbui. We zaten nu lekker in een warm bad met een dakje er boven dus kon ons weinig gebeuren.

Tot nu toe zijn we de hele reis nog met zijn tweeën, erg luxe dus. Het concept is namelijk seat-in wat betekent dat wanneer er meerdere mensen dezelfde excursie boeken men het vervoer deelt. Het ziet er naar uit dat er voorlopig ook geen mensen bij gaan komen. Morgen gaan we naar een grote thee plantage en daarna een lange reis van 5 uur naar Sandakan.

• 26 Augustus 2009 - 20:30

Bob En Judith:

Prachtige foto's. Zo kunnen we de reis een beetje meebeleven. Je hoorde echt de vogeltjes op de video. Knap werk. Fijn dat jullie even gebeld hebben. Bedankt hoor. Veel plezier morgen op jullie lange trip. Tot horens. pa en ma

• 27 Augustus 2009 - 17:41

Joke:

Leuk om weer de reisverslagen te lezen!!

Ik heb net het filmpje even bekeken, ik kreeg de bibbers op de bank. Het zweet breekt bij mij al uit, alleen al bij het aanzicht van de hangbrug hihi...

Heel veel plezier en maak er een mooie reis van!!

X Joke