Vliegen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu Vliegen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu

Vliegen

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

25 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ken je dat programma wat vroeger op Yorin kwam: Schiphol Airport? Voor de mensen die het niet kennen zal ik even uitleggen wat je daarin zoal aan bod kwam. Je ziet in een uur tijd de meest uiteenlopende zaken over problemen en avonturen op Schiphol. Een leuk item was dan altijd als mensen iets gedaan wilde krijgen van de airline maar dit niet ging zoals zij wilden. Nou wij gooiden hoge ogen afgelopen zondag en moest later terug denken aan het programma.

Vorig jaar bij Singapore airlines kon je 48 uur vantevoren online inchecken en dus al je stoel reserveren. (Dat dit vorig jaar niet ging en wij als een Usain Bolt over Heathrow renden vergeet ik maar even) Vrijdag 12:00 zit deze man dus braaf in te loggen op de site van Malaysia Airlines om er vervolgens achter te komen dat het geen 48 maar 24 uur is. Goed zaterdag dan maar weer proberen. Eerst echter nog even naar de kapper en wat inkopen doen. Je raadt het al om 15:00 (3 uur later) loggen wij eens in om te zien dat er geen raam stoelen meer te reserveren zijn. Des te zuurder is het feit dat de indeling 2-5-2 is qua stoelen. Zo zou Lie een raam hebben en ik een gangpad.

Er zat niets anders op dan de volgende dag maar vroeg naar Schiphol te gaan om wat proberen te regelen. Komen wij ruim 3 uur voor vertrek inchecken zegt die vrouw dat er niets meer te regelen is en dat we dus vast zitten aan de minder leuke plekken. Na een verhitte discussie van onder andere Annelies, Judith (mijn moeder) en mijzelf was er nog niets mogelijk. Achteraf bleek dat ze toch bezig was met raamplekken alleen was dat niet duidelijk voor Annelies en mij. Mijn moeder had dat wel door en had dat op de 1 of andere manier ineens weten te regelen. Ook wel vreemd als je eerst zegt dat alle stoelen vast staan en niet iemand zijn stoel kan ontnemen. Op het moment dat ze de raamstoel boardingpas geprint heeft drukt ze op de knop zodat koffer 1 richting transportbanden gaat. Dat is het moment dat Lie roept dat de koffers doorgelabeld moesten worden naar Borneo. Door alle commotie waren we dat een beetje vergeten.
Resultaat is dat mijn koffer doorgestuurd werd naar Borneo maar Annelies haar koffer niet. Doodleuk meldt de incheck mevrouw dat 2 uur overstap tijd ook te kort is om je koffer op te halen van de band en dan weer in te checken. Man man man … normaal vragen ze ook of Kuala Lumpur de eindbestemming is. We moesten maar in Kuala Lumpur naar de transfer balie en dan met de bagage sticker de koffer door laten sturen naar Borneo. De koffer was al weg dus er zat niets anders op dan dat maar te proberen.

Na een kop koffie door de douane gegaan en achter de douane wat boekjes en tijdschriften gekocht. We hebben geld gewisseld en een koptelefoon voor Lie der Ipod gehaald. Vervolgens de vlucht gaan boarden en daar gingen we. De vlucht ging zeer voorspoedig en na wat films en lekker eten was de 12 uur vliegen zo voorbij. We waren zelfs een uur eerder geland dan gepland. Dit gaf ons tijd om de koffer van Annelies te gaan ophalen. Nu moesten we echter wel door de douane en dus een immigratie formulier invullen. We werden nog gescand op de Mexicaanse griep en men besloot dat wij Maleisië in mochten. De koffer kwam snel de band afrollen en wij snel naar de uitgang van de terminal. Daar waar iedereen met die bordjes omhoog staat om mensen op te halen staan wij te kijken waar we heen moeten om weer in te checken. Dat bleek twee etages omhoog te zijn en wij dus weer 1 koffer ingecheckt. De vrouw achter de balie keek wat vreemd op. Eén omdat geen er geen blanken bij de domestic terminal inchecken waar alleen Aziatische tickets afgehandeld worden en twee omdat wij op twee plekken geboekt waren in het toestel.

Wij hadden namelijk de interne vlucht in Maleisië niet via het reisbureau geboekt maar via de website van Malaysia Airlines. Op die manier bespaarden wij 500 euro. (100 ipv 600) Die tickets konden echter eigenlijk alleen in Azië verkocht worden. De vrouw op Schiphol had echter de interne vlucht van ons ingecheckt en er tevens voor gezorgd dat we meer beenruimte hadden. Dat zorgde voor wat verwarring in Kuala Lumpur. Neemt niet weg dat wij heerlijk zaten met meer beenruimte op de resterende 3 uur naar Kota Kinabalu. Daar aangekomen kwamen er keurig twee koffers van de band af en stond er een man met een bordje Fam. Venhuizen buiten op ons te wachten. Eind goed al goed …
Inmiddels zijn we vandaag op onze eerste excursie gegaan maar daar zal ik later over vertellen.
Groetjes Edwin en Annelies.

• 25 Augustus 2009 - 15:21

Judith En Bob:

Zo stresskippen, je ziet het met een beetje rust en vertrouwen komt alles goed. Nu niet meer stressen en alleen nog maar genieten. Leuk beschreven hoor. We kijken al uit naar het volgende verslag. Groetjes pap en mam