Kololo - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu Kololo - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu

Kololo

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

02 April 2014 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Gisteren stond er weelde in de titel, maar sprak ik daar niet over. Dat weelde sloeg op onze lodge en je moet het meemaken om het te begrijpen. Prachtige huisjes, mooi restaurant met heerlijk eten, hele aardige mensen, maar vooral wonderschone natuur waar je ook kijkt. Het ligt echt in een eigen game reserve zodat je een halve dag nodig hebt om van oost naar west te komen. Ze hebben geen roofdieren hier, dus je kan ook gewoon door het reserve wandelen of fietsen. Het mooie is dat er dagelijks 1 game drive bij de prijs zit.

Reserve Welgevonden grenst aan het kololo reserve en is gescheiden door een hek. Hier zit de big5 en kan men tegen betaling game drives doen. Dat is wat wij gisteren gedaan hebben en wel de 3 uur durende sunset safari. Na nog geen 5 min rijden was het al raak en schreeuwde Julian OLIFANTEN! 4 stuks stonden rustig te grazen op zo'n metertje of 50. Volgende dier dat we zagen was een Cobra slang. Tweede dier van de big5 was de neushoorn. Die had 2 a 3 weken geleden een kleintje gehad en die stonden echt op een meter of 10. We zagen waterbokken en die stinken heel erg. Nou heette onze ranger ook Bok en Julian vond het grappig om hem steeds Waterbok te noemen om vervolgens te roepen waterbokken stinken.

We zagen wrattenzwijnen, kudu, zebra's, hartenbeest, maar helaas geen leeuw of giraffe. Op een gegeven moment mochten we uit de jeep om van de ondergaande zon te genieten onder het genot van een Zuid-Afrikaanse wijn. In het donker hebben we nog een jackhals gezien en wederom olifanten maar nu op slechts een paar meter. Dat is wel indrukwekkend hoor.

De giraffe stond nog op Julians lijstje en vandaag gingen we naar ze opzoek op het park van de lodge. Het kostte een ochtend en middagritje maar uiteindelijk hebben we ze gevonden. De rest van de dag hebben we bij het zwembad gelegen. Morgenochtend gaan we de sunrise safari doen en vertrekken we om 6 uur 's ochtends. Ben benieuwd!

Ps Andre: zal morgen voor jou een foto maken van het eten. Je eet hier van alles nog wat wild. Geen laf hert, maar dingen als springbok, struisvogel of kudu. Moest al een paar keer aan je denken.

• 02 April 2014 - 21:54

Thuisfront:

Hoi vakantiegangers,

Fijn te horen dat jullie het zo naar de zin hebben. Leuk dat Julian de Olifanten en de andere wilde dieren zo prachtig vindt. Nog heel veel plezier en geniet er van. Groetjes, Pa en Ma

• 03 April 2014 - 13:52

Wim Volkers:

Hallo reizigers, Zo te horen vermaken jullie je opperbest en is Julian al helemaal gewend aan de wilde dieren. Dat wordt nog wat straks.,Dierentuinen doen de boy niets meer(veel te kinderachtig natuurlijk). Wij kijken uit naar jullie verdere avonturen. groetjes het thuisfront.

• 08 April 2014 - 15:16

Andre:

Man man, alleen voor het eten moet ik al die kant op, lekker afrikaans wijntje erbij...genieten lijkt me!
    Goed om te zien dat de kleine man (met zn zebrashirt :-)) ook zo geniet, wilde dieren blijfen ook gewoon fascinerend, iedere keer als je ze spot (en dan bedoel ik natuurlijk niet de nederlandse mus) dan is dat een speciaal moment he

Wacht nog wel op een eetmomentje foto ;-)