Vliegen, immigratie en weelde - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu Vliegen, immigratie en weelde - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu

Vliegen, immigratie en weelde

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

01 April 2014 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Op vrij korte termijn hadden wij besloten om naar Zuid-Afrika te gaan. Aangezien met Emirates de tickets veel goedkoper waren dan rechtstreeks met KLM hadden we besloten om met de verplichte stopover op Dubai maar de vakantie na 11 dagen Zuid-Afrika te gaan afsluiten met 5 dagen Dubai.

De heenreis was matig vooral omdat Julian nog niet helemaal beter was van zijn griep. We hadden een stopover van 10 uur en dus een hotel op Dubai geboekt. Aangezien het hotel in de terminal redelijk prijzig was moesten we door de immigratie en dat duurde verschrikkelijk lang. Daarna moesten we een taxi hebben en ik denk dat er wel 50 mensen op een taxi aan het wachten waren. Het hotel hotel was echter 2 min rijden dus we konden eindelijk van wat slaap genieten.

De volgende ochtend weer door immigratie en op weg naar Johannesburg. Julian voelde zich al een stuk beter gelukkig. Na 7,5 uur waren we op plaats van bestemming: Zuid-Afrika. We konden niet meteen door omdat het snel donker werd en dan mag je niet meer gaan rijden door Johannesburg. We verbleven in de Airport Game Lodge en de volgende dag werd onze auto gebracht.

Links rijden was weer ff inkomen ( in mijn jaar Australië ook links gereden) maar al snel had ik het weer te pakken. De rit zelf was ok tot de laatste 30km, die moesten namelijk over onverharde weg. Geen grindpad, maar echt met mega stenen, gaten en scheuren waar de weg was Weggeslagen door de regens van een week eerder. Paar keer echt de voorbumper en bodemplaat over stenen en grond horen schrapen. Echt meer dan een uur duurde het en het was extra vervelend omdat Julian deze dag ineens heel veel moest hoesten.

Bij aankomst toch maar ff voor de zekerheid om een dokter gevraagd aangezien we wat afgelegen lagen. We konden wel naar hem toe en zo zaten we 15 min na aankomst weer de 30km te rijden, alleen nu wel in een 4x4 jeep die er slechts 20min over deed. De dokter heeft hem even onderzocht en kon niets speciaals vinden. Hij gaf wel wat medicijnen mee voor de zekerheid. Bij schemer weer terug met de jeep en zo hadden we onze eerste game drive :-)

De volgende dag ging het alweer een stuk beter. We hebben rustig aan gedaan en een game drive in de omgeving van de lodge gedaan. Julian vond dat fantastisch. We hebben zebra's, wildebeest, impala's, hartenbeest en springbok gezien. Daarna moest het zwembad getest worden van Julian. Ook dit is helemaal goedgekeurd.

Dit was even een kort inhaalverslag, maar morgen vertel ik de avonturen van vandaag. Iedereen is weer hersteld en fit trouwens.

• 02 April 2014 - 07:26

Andre:

Dit klinkt weer als een super leuk reisje! De lodge ziet er ook weer prachtig uit, dat is aan jullie wel besteed he. Ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    Oh en 1 ding scheelt, op zo een onverharde weg maakt het niet zo veel meer uit of je links of rechts rijd, je moet vooral de gaten ontwijken ;-)
    cheers

• 02 April 2014 - 09:01

Joke:

Wat leuk om even te lezen! Zag op de foto het zebra shirtje van Julian, matcht goed;) Fijn dat het met Julian goed gaat!! Veel plezier!

• 02 April 2014 - 09:08

Amy Fung:

Hoi Luitjes,

Gelukkig veilig aangekomen! Zo te lezen wel wat vermoeid, maar vanaf nu lekker genieten. Geef Julian een dikke kus van me. Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag en foto's.

xxx
    Amy

• 02 April 2014 - 14:00

Michael & Saskia:

Hele fijne vakantie met z'n drietjes, geniet er van!
    Leuk om jullie te volgen met jullie verslagen!