Reis en jetlag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu Reis en jetlag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu

Reis en jetlag

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

15 Augustus 2010 | Canada, Vancouver

Vooraf hadden we toch wel wat bedenkingen toen we de airline Air Transat zagen. Vanwege de fantastische prijs hebben we toch maar wel gekozen voor deze voor ons onbekende airline. Voor 50 euro per persoon per vlucht extra konden we ook nog "Option Plus" boeken. Dit zegt niemand natuurlijk wat dus hierbij de uitleg.

Voor iedereen die wel een gevlogen heeft, maar nog nooit in de business class is dit echt aan te raden. Je koopt namelijk een soort business class, maar dan in het economy gedeelte. We konden als eerste boarden (geen overbodige luxe aangezien de bagageruimte boven ons hoofd erg beperkt waren) en we zaten op een two-seater. Om ons zitten dus mensen die geen option plus hebben en die kwamen langzaam binnendruppelen en moesten dus zoeken naar bagageruimte. Mensen naast ons moesten 15 rijen verder hun handbagage plaatsen.

Vervolgens kregen wij een 200ml flesje champagne wat je natuurlijk dankbaar en met veel gebaar openmaakt. Na 30 min vliegen werd er gevraagd wat we wilden eten en welke wijn wij bij het eten wilde drinken. Niet lang daarna kregen wij ons eten, wat prima was trouwens. Pas als de option plus klaar is met eten kreeg de rest van de cabine. Na het eten gingen ze rond met denkentjes die men kan kopen voor 7 euro. Wij kregen echter een pakket met deken, tandenborstel met tandpasta, handcreme, desinfectie spul, ooglap en nekkussentje. Dit moet natuurlijk uitgebreid onderzocht worden met termen als DIT IS HANDIG en DIT IS LEKKER.

Bij elke drankjes ronde kregen wij een heel blikje terwijl de rest een klein glaasje kreeg. Tevens kregen wij snacks terwijl de anderen die moesten kopen voor 3 euro per stuk.

Het kost dus iets geld, maar je voelt je echt een VIP. Uiteindelijk is het niet zoveel duurder als je de gratis versnaperingen er bij op telt. De blikken van de mensen om je heen ... PRICELESS.

Inmiddels zijn we in Vancouver en zijn we de nacht redelijk doorgekomen. Wel om 6:30 wakker en nu gaan we maar even ontbijten om straks de ferry naar Vancouver Island te nemen ... kus

• 15 Augustus 2010 - 14:55

Judith En Bob:

Leuk je eerste verslag. Ik zie het al voor me die blikken van waarom zij wel en wij niet. Heerlijk. Zo duur was het dan uiteindelijk ook weer niet. Een goed begin van jullie reis. Ik kijk al naar het volgende verslag uit. Liefs en dikke kus voor jullie.

• 15 Augustus 2010 - 16:59

Wim :

Wat triest voor de mensen om jullie heen,maar Edwin kennend heeft hij zeker deze overdaad met de gedupeerden om hun heen gedeeld!! Wij kijken uit naar je volgende ongeevenaarde verslagen.veel plezier,groetjes mamma en een jalourse schoonvader.

• 16 Augustus 2010 - 07:24

Dré:

HAHAHA

• 17 Augustus 2010 - 06:57

Amy:

Zeer vermakelijk! Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Groetjes, Amy