Strand, Snorkelen, Zwart zand en Vulkanen - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu Strand, Snorkelen, Zwart zand en Vulkanen - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu

Strand, Snorkelen, Zwart zand en Vulkanen

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

20 September 2008 | Indonesië, Candidasa

Het laatste bericht was vanuit het noorden van het land. Inmiddels zijn we alweer twee hotels en plaatsjes verder. Van Lovina zijn we naar Amed gegaan. Daar hadden we een heerlijke bungalow aan het strand. De chauffeur was nog wel even verkeerd gereden waardoor we 20 min langs de kust van Amed gereden hebben, goed voor sightseeing. Het strand was trouwens zwart wat komt door de vulkaanuitbarstingen die hier geweest zijn. We konden zo vanaf de bungalow het water inlopen waar onwijs veel koraal en vissen waren. De dag erop zijn we met een bootje langs de kust gaan varen. Na 30 min varen zijn we gaan snorkelen bij een gezonken Japanse oorlogsboot. Super plek en leuke ervaring.

Van Amed zijn we naar Candidasa gegaan, waar we nu twee dagen zijn. We zitten in een groter en internationaler complex. Vooral veel Duitsers op leeftijd zijn hier :-) Vandaag zijn we de hele dag op pad geweest met dezelfde reisleider (Dewa) die wij op al onze excursies mee hadden. We zijn door een schitterende omgeving gereden met sawa's, palmbomen, vulkanen en bergen. We hebben gelunched met uitzicht op de Batur vulkaan en het kratermeer. De reisleider is echt vriendelijk en spreekt Nederlands. Wat grappig is dat hij ons echt wat van het land en de taal wil leren. Hij is erg behulpzaam al slaat hij soms een beetje door. Annelies "moest" van hem ergens gaan staan voor een mooie foto, maar daar was allemaal modder. Resultaat was een vieze slipper en voet. Hij voelde zich zo schuldig dat hij de plaatselijke tuinman vroeg de slang van de sproeier te ontkoppelen zodat hij persoonlijk de slippers en voet van Annelies kon wassen. Het moet niet gekker worden.

Morgen gaan we Bali even verlaten voor een uitstapje naar Lombok. We verblijven dan op Gili Trawangan wat een bounty eiland is.

We hadden graag wat fotos geplaatst, maar de internet infrastructuur is echt dra-ma-tisch. Het kost mij een kleine twee uur om een driver voor mijn camera te downloaden terwijl die slechts 4 mb groot is. Wellicht hebben we meer geluk op Gili.

• 20 September 2008 - 15:09

Wim/Jeanet :

Hier komt dan de reactie,jullie zien,dat wij niets missen! Het is toch een fantastische trip en ik denk echt,dat wij wellicht vlg. jaar ook die kant maar eens uitmoeten! Lie laat zich ook overal maar naar toesturen.(zie modder). Nog heel veel plezier verder, Vanavond conferentie met BoB en judith Gr.J/W

• 20 September 2008 - 17:58

Judith/Bob:

We zien dat jullie volop in beweging zijn. Jullie rijden zeker in een mercedes of posche rond want jullie genieten van al die toertjes. Geniet er nog maar veel van.
    Verder is de voortuin bijgewerkt door het thuisfront en geweldig uitgevoerd met een waardering van een negen plus. Nog veel plezier en groetjes
    Ma en Pa.