Ontspan en cultuur - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu Ontspan en cultuur - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Edwin Venhuizen - WaarBenJij.nu

Ontspan en cultuur

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

14 September 2008 | Indonesië, Ubud

Na het drukke en toeristische zuiden zijn we naar het binnenland van Bali gereden. De regio van Ubud staat bekend als cultureelcentrum van Bali. We hebben schilderateliers, houtsnijders en zilversmeden bezocht. Natuurlijk gaat dat in de bekende style die je overal ter wereld ziet: "Here you can see how we make jewelry from silver ... bla bla ... we use this and that ... after 2 min ... come to my shop".

Onderweg hebben we ook veel rijstvelden gezien in de omgeving en hebben lekker geluncht met uitzicht op deze prachtige velden. In de ochtend hebben we een tweede traditionele dans gezien, de Barong dance.

In Ubud zelf hebben we een tour gemaakt door het apenbos. Ook hier zitten veel stoute macaca apen en we hebben zelfs een slang gezien. Dit alles is in een echte jungle omgeving.

De sfeer in Ubud is echt zeer ontspannen en de mensen zijn zoals op heel Bali super vriendelijk. Je kan lekker rondslenteren door het stadje en 's avonds ontspannen eten in de vele goede en gezellige restaurantjes hier Warung genoemd. Een hoofdgerecht kost hier ongeveer 3 euro en een drankje een euro. Het eten is echt van top kwaliteit en heel veel vegatarisch. De lunch is elke dag echt Balinees, dat wil zeggen rijst (nasi goreng) in gerechten als gado gado of curry's. Brood eet men alleen tijdens het ontbijt.

Op straat, bij de huizen, op het dashboard, op scooters en in zee overal zie je kleine offertjes van bloemen. Dit is om de goden tevreden te stellen. Alles moet in balans zijn in deze cultuur en de slechte goden op de grond moeten geeerd worden, zowel als de goede goden in de lucht. (offers op 1m hoogte)

Vandaag ben ik jarig en dat hebben we gevierd met een Amerikaans stel. De big bottles Bintang zijn op tafel gekomen en we hebben er een gezellige nacht van gemaakt. Vandaag gaan we nog even ontspannen, want morgen gaan we alweer een grote excursie doen en verder naar het noorden van Bali.

Groetjes,

Edwin en Annelies

• 14 September 2008 - 04:58

Edwin:

We hebben nieuwe fotos bij alle berichten geplaatst. Kijk dus naar alle berichten om de fotos te bekijken of klik op foto's in het menu boven links.

• 14 September 2008 - 07:02

Wesley En Joke:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben meegemaakt!!

Edwin, gefeliciteed met je verjaardag en maak er een mooie dag van!!

Groetjes, Wes en Joke

• 14 September 2008 - 08:33

Wim Volkers:

Edwin van harte gefeliciteers met je 30 ste jaar. Een heel bezondere gebeurtenis in je leven. We wensen je veel gelukkige en gezonde jaren toe. Wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien. hoe gaat het eigenlijk met de begeleiding? Gids, chauffeur etc. Gisteravond zijn Joke en Wesley geweest. Tot de volgende keer ! Jeanet/Wim

• 14 September 2008 - 14:46

Eva:

Edje gefeliciteerd!!!

XXX

• 14 September 2008 - 19:48

Laura En Rik:

Lieve Edwin en Annelies.

Allereerst Ed van harte gefeliciteerd met je dertigste verjaardag. Nou een mooiere locatie op je verjaardag kan je je volgens mij niet wensen. We kijken steeds even op jullie site om te zien wat jullie allemaal beleven en dat is een heleboel :)
    Wat een mooie foto's heb je al gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar de rest.
    Ik wens jullie nog een hele goede reis verder en lekker genieten van al het moois!!

Heel veel liefs Laura en Rik

• 16 September 2008 - 12:58

Amy & Sylvia:

Hoi Edwin & Annelies,

Edwin, gefeliciteerd met je 30e verjaardag. Je kan geen mooiere omgeving wensen om je verjaardag te vieren.

Wat een prachtige foto's hebben jullie al gemaakt. Heel leuk ook om de reisverslagen te lezen. Wij zijn zeer benieuwd naar dee rest van jullie reis.

Ik maak het niet te lang. Het is best druk, zo alleen. Iedereen ziek, school of vakantie!

Iemand moet het fort bewaken!

Groetjes,

Amy & Sylvia